SERTY jäsentiedote 2/2021

Muutoksia lainsäädännössä

Tuottajavastuu koskee nyt myös etämyyjiä, jotka toimittavat sähkö- ja elektroniikkalaitteita Suomeen suoraan laitteita käyttäville. Tällaisten yritysten tulee hoitaa tuottajavastuu Suomeen 31.12.2021 mennessä liittymällä tuottajayhteisöön tai nimeämällä valtuutettu edustaja.

Toinen merkittävä muutos koskee raportointia. Toisessa maassa toimiva yritys, esimerkiksi valmistaja tai tuotemerkki, voi ottaa raportoinnin hoitaakseen omilta tuotteiltaan suomalaisen yrityksen puolesta. Tarvittaessa lisätietoja saa SERTYn toimistosta: info@serty.fi.

Zombiakku-kampanja käynnistyy

SERTY on mukana tänään 19.10. käynnistyvässä Zombiakku-kampanjassa. Tavoitteena on tehdä tunnetuksi litiumakkujen tulipalovara väärin säilytettynä tai kierrätettynä.

Zombiakut näkyvät ja kuuluvat YLEn tietoiskuna ja Spotifyn mainoksina sekä sosiaalisessa mediassa. Lisätietoa sivustolta www.zombiakku.fi, josta voi ladata myös kampanjamateriaalia.

Tuottajavastuuiltapäivä 4.11.

Tervetuloa vuoden tauon jälkeen taas Tuottajavastuuiltapäivään torstaina 4.11.2021 Tampere-talolle. Ohjelmassa on ajankohtaista asiaa tuottajavastuusta ja lainsäädännöstä. Moderaattorina toimii Riku Rantala.

Tapahtuma on maksuton ja sisältää seminaarin lisäksi salaattilounaan, kahvit sekä päätteeksi cocktail-tilaisuuden. Illalla on maksullinen illallinen Hotel Courtyard by Marriottissa.

Ilmoittautumiset 29.10. mennessä sivustolla www.tuottajayhteiso.fi/tvip-2021, myös etäyhteyteen, jos haluatte seurata tilaisuutta työpaikalla.

Syyskokous 29.11.

SERTYn jäsenyritysten sääntömääräinen syyskokous pidetään maanantaina 29.11.2021 Helsingissä, SERTYn toimitilojen yhteydessä (Pasilankatu 2). Kutsu saapuu kaikille yhteyshenkilöille noin kaksi viikkoa ennen kokousta.

Uudet SER-maksut 2022

1.1.2022 voimaan astuva kierrätysmaksuhinnasto on lähetty kaikille yhteyshenkilöille syyskuun alussa. Maksut alenevat jää-, viileä- ja pakastinkaapeissa ja -arkuissa sekä taulutelevisioiden, näyttöjen ja monitorien osalta. Uusi hinnasto löytyy SERTYn jäsensivulta www.serty.fi oikean yläkulman linkistä tunnuksella member@serty.fi ja salasanalla serty2001.